ارسال پیامک روشی آسان برای برقراری ارتباط
با مشتریان می باشد. شاید جالب باشد که شما تنها با یک متن کوتاه 70 کاراکتری می
توانید پیغام خود را به افراد ارسال نمایید و با این روش می توانید مشتریان خود را
افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم در مورد نکاتی با شما صحبت کنیم که رعایت
کردن آن ها در بازاریابی پیامکی جزو اصول مهم به شمار می رود و با عدم رعایت این
نکات عملا بازاریابی پیامکی شما به روشی ناموفق و بدون بازخورد بدل می شود.
زمان ارسال مناسبی را انتخاب کنید
یقین داشته باشید که افراد به ساعات
خواب خود اهمیت بیشتری قایل می شوند تا از خواندن یک پیامک آن هم از طرف یک
فرستنده ای که عموما هم ناشناس است. باید
پیامک های خود را زمانی ارسال کنید که بیشترین
احتمال خوانده شدن در همان لحظه رسیدن را داشته باشد . درحالت کلی بهترین زمان ارسال پیام کوتاه تبلیغاتی
روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 20
است ، هرچند برخی پیامک های اورژانسی یا
بسیار مهم می تواند در ساعاتی غیر از این ساعات ارسال گردد.
متن پیامک خود را مفید و مختصر بنویسید
این نکته مهم را در نظر داشته باشید که صبر
و حوصله افراد مختلف با یکدیگر یکسان نیست. اکثر افراد با توجه به حجم وسیع
تبلیغات از رسانه های مختلف تمایل دارند اطلاعات مفید و مختصر دریافت کنند. باید توجه کنید که
متن پیامک خود را گیرا و جذاب بنویسید. توصیه می کنیم در صورتی که پیام شما تمام
شده و هنوز تعدادی کاراکتر خالی دارید سعی نکنید به هر نحوی شده و با اطلاعات غیر
ضروری آن را پر کنید.
تا جایی که می توانید به بانک های غیر
مرتبط ارسال نکنید
بسیاری از افراد تصور می کنند که ارسال
پیامک حداکثری به تمام بانک های اطلاعاتی موجود می تواند حتی در موارد تخصصی دارای
بازخورد باشد و این یکی از اشتباهات رایج در ارسال پیامک تبلیغاتی است. تصور کنید که
شما قصد فروش یک آپارتمان در منطقه ای در تهران را دارید و پیامک خود را به حومه
یک شهر کوچک در یک استان دیگر ارسال نمایید پیامک شما حتی اگر تمامی نکات دیگر را
رعایت کرده باشید مناسب افراد مخاطب نیست
و اگر این پیامک را به بانک شماره های مناسبی ارسال کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت.
ارسال های پرتعداد یا کم تکرار انجام
ندهید
در صورتی که پیامک تبلیغاتی معمولی
ارسال می کنید بیش از دو بار در هفته پیامک خود را تکرار نکنید و حداقل متن یا
شرایط آن را تغییر دهید. البته اگر پیامک مهم و فصلی ارسال می کنید تکرار آن البته
نه به تعداد زیاد مجاز می باشد. همچنین اگر پیامک های شما با فاصله های زمانی زیادی
ارسال گردد باعث قطع ارتباط شما با مشتریان و مخاطبین شما خواهد شد. در حالت کلی
ارتباط مستمر خود را با مخاطبین خود حفظ کنید به شرطی که آن ها را با ارسال زیاد
تبلیغات خسته نکنید !
نداشتن ارتباط متقابل با مخاطبین
نکته مهم این موضوع درگیر کردن مشتریان با
شغل شما است . برای این کار می توانید از برگزاری نظرسنجی های مختلف، مسابقات جذاب
با جایزه های مناسب استفاده نمایید. این امر تعداد مشتریان ثابت شما را به نحو
چشمگیری افزایش می دهد. رعایت صداقت در متن پیامک و پرهیز از ادعاهای کاذب در
اعطای جوایز از نکات مهم برگزاری مسابقه و نظرسنجی می باشد.
پیامک ناشناس ارسال نکنید
ارسال پیامک بدون قید شماره های تماس،
وب سایت معتبر و فاقد هرگونه راه ارتباطی علاوه بر اینکه از لحاظ قانونی جرم محسوب
می گردد بی اعتمادی و بی توجهی مخاطبین را در پی دارد. این امر پیامک های بعدی شما
را نیز هرچند دارای اسم و مشخصات کامل باشد تحت تاثیر قرار می دهد و حتی با بهترین
شرایط و قیمت ، مشتریان به سختی به شما اعتماد می کنند.